Wednesday 7 September 2011

PERTANDINGAN PAINTBALL PRS PTSB SESI JUN 2011

Paintball merupakan sukan berbentuk peperangan baru di Malaysia. PTSB satu-satunya IPT yang memperkenalkan sukan ini dalam kampus. Permainan ini sememangnya menguji tahap keberanian dan kebijaksanaan para pemain. Kuasa barat telah lama melatih kanak-kanak dan remaja mereka dengan seni peperangan. Jadi, kenapa kita harus terus ketinggalan.



Menyahut cabaran ini, Pembimbing Rakan Siswa (PRS) di bawah Unit Pengurusan Psikologi dan Kerjaya (UPPK), Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah (PTSB) telah mengadakan Pertandingan Paintball PRS PTSB Sesi Jun 2011 pada 26 dan 27 Julai 2011. Pertandingan yang diadakan selama dua (2) hari ini telah disertai oleh 100 orang peserta yang terdiri daripada ahli-ahli PRS sendiri.




Pertandingan ini diadakan dengan objektif membentuk semangat juang dan keberanian dalam diri setiap ahli PRS, membentuk ahli PRS yang bersemangat kental terhadap cabaran, memupuk semangat berpasukan dalam setiap perjuangan, mendedahkan ahli PRS dengan strategi-strategi peperangan serta menyampaikan mesej bahawa peperangan adalah jalan terakhir dalam setiap perjuangan (jihad).

Pertandingan ini telah dimenangi oleh pasukan dari Kumpulan Tiga yang terdiri daripada Nurul Jalilah binti Johari, Fatin Zulaikha binti Mat Daud dan Che Fatin Fatiha binti Herman bagi kategori wanita. Sementara bagi kategori lelaki, pertandingan ini telah dijuarai oleh pasukan dari Kumpulan Tujuh yang dianggotai oleh Muhammad Rizqhin bin Abdul Halim, Muhd Shaharudin bin Mohamud, Muhd Hidzir bin Abd Rahim dan Muhammad Syahmi bin Kamaruddin.


Majlis penyampaian hadiah telah disampaikan oleh Ketua Unit Pengurusan Psikologi dan Kerjaya, Cik Siti Zubaidah binit Othman Siru.



No comments:

Post a Comment