Wednesday 7 September 2011

MAJLIS BERBUKA PUASA BERSAMA WARGA EMAS RUMAH CAHAYA SUNGAI TENGAS

Pada tanggal 13 Ogos yang lalu, sekali lagi Pembimbing Rakan Siswa (PRS) di bawah Unit Pengurusan Psikologi dan Kerjaya (UPPK) dengan kerjasama Jawatankuasa Pelajar Pusat Islam (JPPI) telah mengadakan Majlis Berbuka Puasa Bersama Warga Emas Rumah Cahaya Sungai Tengas, Kulim, Kedah. Program yang disertai oleh 40 orang ahli PRS dan JPPI ini, bermula pada jam lima (5) petang yang mana sebaik sahaja tiba di Rumah Cahaya Sungai Tengas, para peserta telah sama-sama bergerak menyampaikan sumbangan dari rumah ke rumah warga emas. Sumbangan disampaikan dalam bentuk barangan keperluan dapur seperti beras, minyak masak, susu, gula, tepung, biskut, teh, kopi dan banyak lagi.









Setelah menyampaikan sumbangan para peserta telah menggunakan masa yang ada dengan beramah mesra dengan setiap warga emas di sana. Seterusnya setelah berbuka puasa bersama, para peserta dan warga meas mengerjakan solat Maghrib, Isyak dan solat sunat Tarawih secara berjemaah di Masjid bersebelahan dengan Rumah Cahaya tersebut.





Selesai solat sunat Tarawih dan bersalam-salaman, para peserta bertolak pulang semula ke PTSB. Suasana hiba amat terasa apabila warga-warga emas di tersebut mengais menyatakan rindu pada anak cucu.

1 comment: